Juridisch adviseur en secretaris bezwaarschriftenGemeente Schagen
Toe aan een nieuwe uitdaging? En vind jij het leuk om bezig te zijn met bezwaarschriften? Dan is dit jouw nieuwe functie!
Wat ga je doen?
Als secretaris van de externe bezwarencommissie is je belangrijkste taak het adviseren over bezwaarschriften die binnenkomen bij de organisatie. Je voert hierbij het secretariaat, adviseert de leden van commissie bezwaarschriften en stelt adviezen op. Je beoordeelt ingediende bezwaarschriften op ontvankelijkheid en toetst deze aan wetgeving en jurisprudentie.
Het secretariaat bestaat uit procesbewaking, agendering, opstellen van het dossier, verslaglegging en correspondentie. Je neemt o.a. ook deel aan de vergaderingen en hoorzittingen die meestal in de avonduren plaatsvinden en je bereidt deze ook voor.
Ook het schrijven van een jaarverslag en management- en bestuursrapportages horen bij de werkzaamheden.
Naast deze werkzaamheden als secretaris draag je zorg voor de control en kwaliteit ten aanzien van bezwaar-, beroep- en klachtprocedures en werk je aan de Legal Tech op dat gebied. Je werkt hierin samen met het ICT-team voor de technische support en samen zorgen jullie ervoor dat de processen klantvriendelijk zijn en blijven.
Naast kennis van het publiekrecht is bredere expertise welkom. Je maakt namelijk onderdeel uit van het team Juridische Zaken en deze besteed haar aandacht o.a. aan de Woo, kwaliteit en control inkoop en aanbesteding, aansprakelijkheid, arbeidsrecht en gemeenschappelijke regelingen. Genoeg om je niet te vervelen!
Wat bieden wij?
Het eerste gesprek zal plaatsvinden op februari en mocht het zo zijn dat allebei ons gevoel goed is (dus ook van jou!) dan spreken wij jou graag op februari.
Reageer uiterlijk t/m februari en wie weet spreken wij elkaar snel!
Voor meer informatie kan je bellen naar Chantal Mintjes (Teamleider) op .